Studium przypadku: Sklep Gucio
Sklep „Gucio” to powstały rok temu supermarket usytuowany na jednym z dużych osiedli mieszkaniowych. Jego właściciel i jednocześnie szef zdecydował się na jego budowę po tym jak obserwował supermarket „Maję” - miejscowego lidera. Właściciel „Gucia” postanowił, że zbuduje większy supermarket, dla którego osobiście dokona wyboru asortymentu, a dodatkowo wydzieli specjalne sekcje regionalne na produkty pochodzące z danego kraju. Jego założeniem było odebranie połowy klientów obecnemu liderowi. Niestety po roku działalności można oszacować, że maksymalnie 10% klientów zdecydowało się zmienić swoje nawyki i zacząć kupować w nowym sklepie, a przy tej ilości klientów przynosi on straty. Właściciel zdecydował się na zatrudnienie firmy, która przeanalizuje sytuację i zaproponuje zmiany w celu przyciągnięcia większej ilości kupujących.
Działania zaczęły od rozpoznania ocen klientów (mieszkańców osiedla), na podstawie których określono, że postrzegają oni nowy sklep jako drogi i z towarami marek jakich nie znają. Natomiast klienci kupujący w „Guciu” doceniali możliwość zakupu towarów z różnych stron świata.
Wobec powyższego dokonano zmian produktowych na zasadzie porównania asortymentu z tym co klienci widzą w „Mai” oraz ofert liderów rynkowych różnych kategorii, określono także grupę 15 najczęściej kupowanych produktów i dla nich poszukano liderów cenowych by teoretyczny koszyk zakupowy w „Guciu” był tańszy niż podobne produkty kupowane w „Mai”. Wprowadzono także cotygodniowe akcje promocyjne ma wybrane produkty.
Wdrożone działania przyniosły duże zwiększenie liczby klientów sklepu, a na przestrzeni pół roku potrojenie dotychczasowych obrotów.